Política de Privacitat
POLÍTICA DE PRIVACITAT
D'acord amb el Reglament general de protecció de dades, l'informem de la nostra Política de Privacitat.
La legislació aplicable és l'espanyola i la Direcció General d'Assegurances i Fons de Pensions, depenent del Ministeri d'Economia, el seu organisme de supervisió.
1. RESPONSABLE DEL TRACTAMENT
L'informem que les seves dades personals seran tractades pels següents responsables del tractament, depenent del ram pel qual s'hagi interessat:
Per al ram de vida:
• AXA AURORA VIDA, S.A. DE SEGUROS Y REASEGUROS amb CIF A-48464606 i domicili social a Calle Alameda de Urquijo, 78, planta baja. 48013 Bilbao, Biscaia (Espanya).
Per al ram de pensions:
• AXA PENSIONES, S.A. ENTIDAD GESTORA DE FONDOS DE PENSIONES Sociedad unipersonal, amb CIF: A-60975711 i domicili social a Calle Alameda de Urquijo, 78, planta baja. 48013 Bilbao, Biscaia (Espanya).
Per a la resta de rams:
• AXA SEGUROS GENERALES S.A. DE SEGUROS Y REASEGUROS, amb CIF: A60917978 i domicili social al Carrer Monsenyor Palmer núm. 1. 07014 Palma de Mallorca (Espanya).
En endavant, totes elles com a “AXA”.
Per tal de vetllar pel tractament lleial i transparent de les seves dades personals, AXA disposa d'un Delegat de Protecció de Dades, amb qui es podrà posar en contacte a dpoaxa@axa.es.
2. FINALITATS I BASES DE LEGITIMACIÓ DEL TRACTAMENT
Segons en el moment en què es trobi, AXA tractarà les seves dades personals per a les finalitats exposades tot seguit:
2.1. Si vostè és l'usuari del web, AXA tractarà les dades per a les finalitats següents::
• Manteniment del lloc web.
o La base de legitimació és l'interès legítim per permetre la comunicació entre l'equip i la xarxa, per prestar el servei sol·licitat en el lloc web com el login de l'usuari i la seva identificació posterior i personalització de la interfícies de l'usuari.
o Aquesta finalitat correspon a la necessitat d'AXA de mostrar contingut al seu lloc web i millorar la seva usabilitat per part dels usuaris que hi accedeixen.
• Anàlisi del comportament de navegació i elaboració de perfils sobre les seves preferències i interessos en la navegació.
o La base de legitimació que vostè atorga, tot permetent que AXA procedeixi a l'elaboració del seu perfil basat en la informació de la seva navegació, segons els seus hàbits de consum.
o Aquesta finalitat respon a la necessitat de mostrar-li productes o serveis amb caràcter publicitari en els diferents webs de navegació ajustada a les seves necessitats reals, mantenir les preferències triades en el lloc web i mesurar el trànsit produït al lloc web. La informació relativa a seu perfil serà tractada de manera segura i confidencial, i només serà processada als sistemes que analitzen la informació obtinguda de manera automatitzada. Per altra banda, vostè podrà, en qualsevol moment, manifestar la seva voluntat de no ser objecte d'aquest tractament, i podrà exercir el seu dret a oposar-se'n.
• Atenció i tramitació de sol·licituds, dubtes, queixes o reclamacions.
o La base de legitimació és el consentiment atorgat per vostè per a la presentació de la seva sol·licitud a menys que la consulta es trobi relacionada amb la tarifació feta o l'assegurança contractada i en aquest cas la base que legitima el tractament és l'execució de les mesures precontractuals o contractuals.
• En el ramo de salud, ayudar al usuario a localizar su centro médico o especialista más cercano. Para utilizar el servicio de localización del Buscador de Cuadro Médico de Salud, el usuario puede permitir el acceso a su ubicación actual para ofrecerle una lista de los centros médicos más cercanos a su localización en el momento de su solicitud.
o La base de legitimación es el consentimiento otorgado por usted al permitir el acceso a su ubicación de manera voluntaria. Alternativamente, también se le ofrece al usuario acceder al servicio de localización del Buscador de Cuadro Médico de Salud sin necesidad de compartir esta información, insertando manualmente código postal y provincia.
El usuario tendrá la posibilidad acceder a la propia configuración del navegador para deshabilitar dicha función, revocando el permiso otorgado para compartir su ubicación.
2.2. Si vostè és client potencial i tarifica per qualsevol canal, AXA tractarà les seves dades per a les finalitats següents:
• Calcular el pressupost sol·licitat i dur a terme el contacte, per mitjans electrònics o mitjançant atenció telefònica posterior, per poder continuar amb la subscripció de l'assegurança i prestar-li l'ajuda que li calgui per completar el seu procés de subscripció sobre l'assegurança triada. En cas de no facilitar les dades, no podrem fer aquest càlcul.
o La base de legitimació és la formalització, execució i gestió del projecte d'assegurança que vostè hagi sol·licitat, en els termes que es detallin a les condicions precontractuals (artícle 6.1.b RGPD). Aquestes dades són necessàries per tal que li puguem oferir una tarifa o prima el més ajustada a la seva situació real, com també per a la prestació de les cobertures contractades d'acord amb el compliment de les obligacions legals, conforme a l'article 6.1.c RGPD i l'article 8.1 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals en connexió amb la pròpia normativa del sector assegurador, Llei 50/1980, de 8 d'octubre, de Contracte d'Assegurança.
• Fer les valoracions, seleccions, comprovacions i tarifacions de risc per al càlcul de la prima de la seva pòlissa d'assegurança. Aquest procés ajuda a prendre decisions justes i responsables sobre la prima de la seva assegurança. Així doncs, aquesta prima serà menor quant més favorables siguin les dades obtingudes de les categories d'informació utilitzades per calcular-la, i succeirà el contrari quan menys favorables siguin aquestes dades.
o La base de legitimació és l'aplicació de mesures precontractuals, quan vostè ho demani (article 6.1.b RGPD) i el compliment d'obligacions legals, conforme a l'article 6.1.c RGPD i l'article 8.1 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals en connexió amb la mateixa normativa del sector assegurador, Llei 50/1980, de 8 d'octubre, de Contracte d'Assegurança, que imposa a les companyies asseguradores l'obtenció de la informació necessària per a la valoració del risc i la determinació de la prima.
o Aquest procés de valoració del risc i tarifació es podrà dur a terme mitjançant processos automatitzats, inclosa l'elaboració de perfils i mitjançant una anàlisi de tècnica estadística i actuarial que determini el seu perfil de risc. Si bé, en els supòsits en què utilitzem processos automatitzats, vostè tindrà dret a: obtenir intervenció d'una persona d'AXA per avaluar la seva situació, expressar el seu punt de vista i interposar una reclamació quan no hi estigui conforme. Igualment, AXA comprova periòdicament els mètodes per al càlcul de la prima de les assegurances que ofereix als interessats per tal de garantir que segueixen essent justos, efectius i imparcials. Sobre aquesta informació, aplicarem un algoritme que ens indicarà el risc associat al seu projecte d'assegurança.
o Addicionalment, podrem consultar la informació que consti en les nostres bases de dades i de les de la resta d'entitats del Grup AXA en base a l'interès legítim d'AXA, per realitzar les comprovacions que ens permetin determinar el risc en relació amb la informació que ens hagi aportat, la derivada de relacions prèvies amb les diferents entitats del Grup AXA, i el producte sol·licitat.
• Dur a terme les verificacions i comprovacions pertinents que permetin avaluar el possible frau en el moment precontractual de la pòlissa, com també avaluar la seva solvència
o La base de legitimació és el compliment de les obligacions legals, de conformitat a l'article 6.1.c RGDP i l'article 8.1 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals, i garantia dels drets digitals en connexió amb la mateixa normativa del sector assegurador, Llei 50/1980, de 8 d'octubre, de Contracte d'Assegurança i per evitar perjudicis i conseqüències negatives per a vostè, s'han adoptat mesures tècniques i organitzatives per reforçar la confidencialitat i la seguretat d'aquesta informació i el compliment d'una obligació legal, en particular, els articles 66 i 100 de la Llei 20/2015, de 14 de juliol, d'ordenació, supervisió i solvència de les entitats asseguradores i reasseguradores; en relació amb la identificació, mesurament i valoració del risc, com també la prevenció del frau.
Per a això, i d'acord amb les polítiques internes d'AXA, es faran anàlisis de la preexistència d'impagaments o activitats irregulars, tant en relació amb la companyia com amb altres entitats (a través de la consulta de fitxers comuns per a l'avaluació de la solvència patrimonial i crèdit o dels fitxers comuns per a la gestió i prevenció del frau).
o Addicionalment, en relació amb la base anterior, AXA es troba emparada en l'interès legítim per tal de prevenir el frau i evitar pràctiques anòmales que puguin provocar perjudicis econòmics o reputacionals.
• Elaboració de perfils amb finalitats actuarials i d'anàlisi de mercats.
o La base de legitimació és la Llei 20/2015, de 14 de juliol, d'ordenació, supervisió i solvència de les entitats asseguradores i reasseguradores ("LOSSEAR") i l'execució del contracte d'assegurança. AXA podrà consultar fitxers comuns emparats en codis de conducta del sector assegurador per a l'elaboració de perfils amb finalitats estadístiques i actuarials necessàries per a la determinació del risc i de la prima del contracte d'assegurança, tant en el moment previ a la seva contractació com durant la seva vigència, en atenció a les seves noves circumstàncies personals o al canvi de la base tècnica actuarials.
• Realització d'enquestes de qualitat o opinió.
o o La base de legitimació és l'interès legítim per controlar la qualitat dels serveis i avaluar la satisfacció dels seus clients, AXA podrà adreçar-se a vostè, per qualsevol mitjà o canal que vostè ens hagi autoritzat, per sol·licitar-li la seva valoració sobre els productes i serveis ofertats i/o adquirits i la realització d'anàlisi d'aquesta informació per a la millora dels serveis..
Aquest tractament respon a la necessitat d'adaptar la seva operativa i els productes i serveis oferts a les seves preferències i expectatives amb el compromís d'augmentar la qualitat del servei prestat, per a la qual cosa cal conèixer la seva opinió.
En qualsevol moment, vostè podrà rebutjar donar la seva valoració, com també comunica la seva oposició a ser contactat amb aquesta finalitat.
• Enviament d'informació o publicitat, ofertes i promocions, obsequis i campanyes de fidelització, o qualssevol altres actuacions amb caràcter comercial (inclosa l'elaboració d'un perfil comercial per a aquesta finalitat), a través de correu postal, correu electrònic, telèfon, SMS o altres mitjans electrònics equivalents, sobre els nostres productes i serveis asseguradors propis, com també asseguradors i financers de les entitats AXA Seguros Generales, S.A. de Seguros y Reaseguros, AXA Aurora Vida, S.A. de Seguros y Reaseguros, AXA Pensiones S.A., EGFP, Bidepensión EPSV i Winterthur EPSV. Conservarem les seves dades durant com a màxim dos anys després, i seguirà rebent aquestes comunicacions, a no ser que abans exerceixi el seu dret d'oposició al tractament amb finalitats publicitàries.
o La base de legitimació és el consentiment que vostè ha atorgat per a l'enviament de comunicacions comercials a través de correu postal, correu electrònic, SMS o altres mitjans electrònics equivalents, en aquest sentit, la mateixa Llei de Societat de Serveis d'Informació (en endavant, la "LSSI") permet al prestador l'enviament de comunicacions comercials referents a productes o serveis de la seva pròpia empresa que siguin similars als que inicialment van ser objecte de contractació amb el client.
o En tot moment es podrà oposar al tractament de les seves dades per a aquesta finalitat, de manera gratuïta, i a cada comunicació electrònica realitzada, vostè es podrà donar de baixa per deixar de rebre aquest tipus de comunicacions. Així mateix, a l'apartat "Drets" d'aquesta Política es descriu el mode de sol·licitar la baixa d'aquest tipus de comunicacions.
• Elaboració d'un perfil sobre vostè, amb finalitats analítiques, relacionades amb els processos de negoci d'AXA, a partir de la informació proporcionada en el marc del projecte d'assegurança. Aquest procés ens permet conèixer el seu comportament de navegació, prèvia acceptació de la Política de Cookies, comunicar-li, en base al seu perfil d'usuari, les ofertes que poden adaptar-se més bé a vostè, com també disposar de noves variables de tarifació que es poguessin inferir dels seus hàbits de compra i consum per posar en el seu coneixement nous serveis o cobertures vinculats al productes que vostè hagi subscrit, i incloure, per a aquesta darrera finalitat, dades i informació proporcionada per tercers.
o La base de legitimació és el consentiment atorgat per vostè, que permet a AXA procedir a l'elaboració de seu perfil basat en les seves característiques personals, en la informació de la seva navegació, la informació obtinguda referent a les seves necessitats o preferències manifestades per vostè en l'adquisició dels productes i la informació obtinguda de tercers, segons els seus hàbits de consum.
o Aquesta finalitat respon a la necessitat, en funció de les anàlisis fetes, d'atorgar-li una gestió del producte sol·licitat més ajustada a les seves necessitats reals, inclosa una més bona tarifació i proposta de serveis vinculats al producte subscrit. La informació relativa a seu perfil serà tractada de manera segura i confidencial, i només serà processada als sistemes que analitzen la informació obtinguda de manera automatitzada. Per altra banda, vostè podrà, en qualsevol moment, manifestar la seva voluntat de no ser objecte d'aquest tractament, i podrà exercir el seu dret a oposar-se'n.
2.3 Si vostè és client potencial del ram de VIDA, i fa un qüestionari mèdic, AXA tractarà les seves dades per a les finalitats següents::
• Realització d'un qüestionari de salut per determinar l'abast , les cobertures i les exclusions de la seva pòlissa, tot facilitant una valoració del risc adequada i precisa.
o La base de legitimació és l'aplicació de mesures precontractuals, quan vostè ho demani (article 6.1.b RGPD) i el compliment d'obligacions legals, conforme a l'article 6.1.c RGPD i l'article 8.1 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals en connexió amb la mateixa normativa del sector assegurador (Llei 50/1980, de 8 d'octubre, de Contracte d'Assegurança) que imposa al prenedor i als assegurats el deure de declarar, d'acord amb el qüestionari de salut, les circumstàncies que ell conegui que poguessin influir en la valoració del risc i la determinació de la prima.
o Addicionalment, en relació amb la base anterior, AXA es troba emparada en l'interès legítim per prevenir el frau i evitar pràctiques anòmales que puguin provocar perjudicis econòmics o reputacionals, com també en la detecció de circumstàncies que poguessin influir en la valoració del risc.
• Gestionar la contractació de l'assegurança i dur a terme el contacte i l'atenció pels mitjans habilitats a aquest efecte tot informant-lo en tot moment de l'estat de la seva subscripció.
o La base de legitimació és la gestió i la formalització del contracte d'assegurança sol·licitat i del qual vostè n'és part integrant (article 6.1.b RGPD).
o Així com el compliment d'obligacions legals, conforme a l'article 6.1.c del RGPD i l'article 8.1 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals en connexió amb la mateixa normativa del sector assegurador (Llei 50/1980, de 8 d'octubre, de Contracte d'Assegurança i la Llei 20/2015, de 14 de juliol, d'ordenació, supervisió i solvència de les entitats asseguradores i reasseguradores). Totes les dades que faciliti en la contractació i al llarg de la seva relació amb nosaltres són necessàries per a la formalització i la gestió del seu contracte d'assegurances i els serveis associats.
• En el cas de pòlisses mediades, sempre que prenedor i assegurat siguin la mateixa persona, AXA informarà el prenedor sobre les exclusions de la seva pòlissa, per tal que el prenedor pugui determinar i rebre les condicions del contracte d'assegurança. Igualment, AXA informarà el prenedor sobre les causes de sobreprima, sempre que ho sol·liciti expressament. En el cas d'una pòlissa directa, AXA informarà el prenedor sobre les exclusions de la seva pòlissa, per tal que el prenedor pugui determinar i rebre les condicions del contracte d'assegurança. Igualment, AXA informarà el prenedor sobre les causes de sobreprima, sempre que ho sol·liciti expressament.
o La base de legitimació és la gestió i formalització del contracte d'assegurança sol·licitat i del qual vostè n'és part integrant (article 6.1.b RGPD) en connexió amb la pròpia normativa del sector assegurador (Llei 50/1980, de 8 d'octubre, de Contracte d'Assegurança i la Llei 20/2015, de 14 de juliol, d'ordenació, supervisió i solvència de les entitats asseguradores i reasseguradores) i de la Llei 22/2007, d'11 de juliol, sobre comercialització a distància de serveis financers destinats als consumidors que permet garantir la transparència, claredat, detall i precisió en la informació facilitada a l'interessat de manera prèvia a la contractació.
• Cedir les seves dades als organismes públics o privats relacionats amb el sector assegurador amb finalitats estadístiques i actuarials i de prevenció del frau, en la selecció de riscos i en la liquidació de sinistres.
o La base legitimadora és el compliment d'obligacions legals, conforme a l'article 6.1.c del RGPD i l'article 8.1 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals en connexió amb la mateixa normativa del sector assegurador (Llei 50/1980, de 8 d'octubre, de Contracte d'Assegurança i la Llei 20/2015, de 14 de juliol, d'ordenació, supervisió i solvència de les entitats asseguradores i reasseguradores).
• Conèixer el seu estat de salut actual i anterior a la sol·licitud de prestació a partir de la informació i de les dades de caràcter personal contingudes al qüestionari mèdic, en la pròpia sol·licitud i en els informes mèdics aportats pel mateix assegurat o per part del centre sanitari que l'hagi atès en el moment de la petició, per a la gestió de la cobertura contractada, i per al coneixement del seu estat de salut. La finalitat del tractament també es poder analitzar les circumstàncies de salut conegudes i no declarades per l'assegurat en el qüestionari mèdic completat en la subscripció de la pòlissa, que puguin haver afectat al seu estat de salut i les patologies diagnosticades. Per a aquests supòsits AXA valorarà l'aplicació de mesures corresponents en matèria d'exclusions, primes o anul·lacions.
o La base de legitimació és la gestió i formalització del contracte d'assegurança sol·licitat i del qual vostè n'és part integrant (article 6.1.b del RGPD) en connexió amb el compliment de les obligacions legals, conforme a l'article 6.1.c del RGPD i l'article 8.1 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals en connexió amb la mateixa normativa del sector assegurador (Llei 50/1980, de 8 d'octubre, de Contracte d'Assegurança i la Llei 20/2015, de 14 de juliol, d'ordenació, supervisió i solvència de les entitats asseguradores i reasseguradores) que permetin la determinació de l'assistència sanitària, la indemnització que oportunament escaigués, i l'abonament adequat als prestadors sanitaris o el reintegrament a l'assegurat o als seus beneficiaris de les despeses d'assistència sanitària si fos procedent.
• Dur a terme les verificacions i les comprovacions pertinents que permetin avaluar la prevenció del blanqueig de capitals i finançament del terrorisme en el moment precontractual de la pòlissa, com també per avaluar la seva solvència
o La base de legitimació és el compliment de les obligacions legals d'AXA, com a subjecte obligat per la Llei 10/2010, de 28 d'abril, de prevenció del blanqueig de capitals i del finançament del terrorisme, per la qual cosa verificarà les dades personals i les comunicarà als organismes competents, en compliment d'allò que disposa aquesta normativa amb motiu de la realització del qüestionari mèdic.
o Addicionalment, en relació amb la base anterior, AXA es troba emparada en l'interès legítim per prevenir el blanqueig de capitals, com també evitar pràctiques anòmales que puguin provocar perjudicis econòmics o reputacionals.
2.4 Si vostè és client potencial i contracta per qualsevol canal, AXA tractarà les seves dades per a les finalitats següents::
• Formalització i gestió de la pòlissa d'assegurances, i, en cas d'ocurrència d'un esdeveniment objecte de cobertura, per al seu peritatge i liquidació, la gestió de la reassegurança i la gestió de queixes i reclamacions
o Totes les dades que faciliti en la contractació i al llarg de la seva relació amb AXA, incloses les dades de salut per gestionar els possibles esdeveniments objecte de cobertura, són necessàries per a la formalització i la gestió del seu contracte d'assegurances i els serveis associats. La base legitimadora és la gestió i la formalització del contracte d'assegurança sol·licitat i del qual vostè n'és part integrant (article 6.1.b RGPD) Així com el compliment d'obligacions legals, conforme a l'article 6.1.c del RGPD i l'article 8.1 de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals en connexió amb la mateixa normativa del sector assegurador, la Llei 50/1980, de 8 d'octubre, de Contracte d'Assegurança.
• Fer les valoracions, seleccions, comprovacions i tarifacions de risc per al càlcul de la prima de la seva pòlissa d'assegurança.
o La base de legitimació és l'aplicació de mesures contractuals, quan vostè ho demani (article 6.1.b RGPD) i el compliment d'obligacions legals, conforme a l'article 6.1.c RGPD i l'article 8.1 de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals en connexió amb la mateixa normativa del sector assegurador, Llei 50/1980, de 8 d'octubre, de Contracte d'Assegurança, que imposa a les companyies asseguradores l'obtenció de la informació necessària per a la valoració del risc i la determinació de la prima.
o Aquest procés de valoració del risc i tarifació es podrà dur a terme mitjançant processos automatitzats, inclosa l'elaboració de perfils i mitjançant una anàlisi de tècnica estadística i actuarial que determini el seu perfil de risc. Si bé, en els supòsits en què utilitzem processos automatitzats, vostè tindrà dret a: obtenir intervenció d'una persona d'AXA per avaluar la seva situació, expressar el seu punt de vista i interposar una reclamació quan no hi estigui conforme. Igualment, AXA comprova periòdicament els mètodes per al càlcul de la prima de les assegurances que ofereix als interessats per tal de garantir que segueixen essent justos, efectius i imparcials. Sobre aquesta informació, aplicarem un algoritme que ens indicarà el risc associat a la seva assegurança.
o Addicionalment, podrem consultar la informació que consti en les nostres bases de dades i de les de la resta d'entitats del Grup AXA en base a l'interès legítim d'AXA, per realitzar les comprovacions que ens permetin determinar el risc en relació amb la informació que ens hagi aportat, la derivada de relacions prèvies amb les diferents entitats del Grup AXA, i el producte sol·licitat.
o Igualment, AXA consulta la informació que consti a les nostres bases de dades i de les de la resta d’entitats del grup AXA, en concret, nom, cognoms, data de naixement i número d'identificació fiscal (NIF), en base a l'interès legítim d'AXA, per tal de mantenir en tot moment les seves dades actualitzades i vetllar per la seva exactitud, i alhora preservar la qualitat derivada de relacions prèvies amb les diferents entitats del grup AXA i el producte contractat.
o Així mateix, per a les renovacions de pòlisses de la mateixa companyia, AXA consulta la informació que consti a les nostres bases de dades, en concret nom, cognoms, data de naixement i número d'identificació fiscal (NIF), en base a l'interès legítim d'AXA, per fer les comprovacions que ens permetin determinar el risc, en el moment de la renovació de la seva pòlissa, i actualitzar la informació que hagi pogut patir canvis i pogués afectar a la prima del producte.
o Per altra banda, AXA, en base al consentiment que vostè ha prestat, podrà consultar i actualitzar la informació de les seves altres pòlisses que consti en altres entitats del grup AXA referent a la seva professió, data de naixement, correu electrònic, i codi postal de domicili del prenedor, amb la finalitat de verificar la informació continguda a les nostres bases de dades en el moment de la renovació de la seva pòlissa, i actualitzar la informació que hagi pogut patir canvis i pogués afectar a la prima del producte.
• Dur a terme les verificacions i comprovacions pertinents que permetin avaluar el possible frau en el moment contractual de la pòlissa, com també avaluar la seva solvència.
o La base de legitimació és el compliment de les obligacions legals, de conformitat a l'article 6.1.c RGDP i l'article 8.1 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals, i garantia dels drets digitals en connexió amb la mateixa normativa del sector assegurador, Llei 50/1980, de 8 d'octubre, de Contracte d'Assegurança i per evitar perjudicis i conseqüències negatives per a vostè, s'han adoptat mesures tècniques i organitzatives per reforçar la confidencialitat i la seguretat d'aquesta informació i el compliment d'una obligació legal, en particular, els articles 66 i 100 de la Llei 20/2015, de 14 de juliol, d'ordenació, supervisió i solvència de les entitats asseguradores i reasseguradores; en relació amb la identificació, mesurament i valoració del risc, com també la prevenció del frau.
o Per a això, i d'acord amb les polítiques internes d'AXA, es faran anàlisis de la preexistència d'impagaments o activitats irregulars, tant en relació amb la companyia com amb altres entitats (a través de la consulta de fitxers comuns per a l'avaluació de la solvència patrimonial i crèdit o dels fitxers comuns per a la gestió i prevenció del frau).
o Addicionalment, en relació amb la base anterior, AXA es troba emparada en l'interès legítim per tal de prevenir el frau i evitar pràctiques anòmales que puguin provocar perjudicis econòmics o reputacionals.
• En els rams de vida i pensions, dur a terme les verificacions i les comprovacions pertinents que permetin avaluar la prevenció del blanqueig de capitals i finançament del terrorisme.
o La base de legitimació és el compliment de les obligacions legals d'AXA, com a subjecte obligat per la Llei 10/2010, de 28 d'abril, de prevenció del blanqueig de capitals i del finançament del terrorisme, per la qual cosa verificarà les dades personals i les comunicarà als organismes competents, en compliment d'allò que disposa aquesta normativa.
o Addicionalment, en relació amb la base anterior, AXA es troba emparada en l'interès legítim per prevenir el blanqueig de capitals, com també evitar pràctiques anòmales que puguin provocar perjudicis econòmics o reputacionals
• Elaboració de perfils amb finalitats actuarials i d'anàlisi de mercats
o La base de legitimació és la Llei 20/2015, de 14 de juliol, d'ordenació, supervisió i solvència de les entitats asseguradores i reasseguradores ("LOSSEAR") i l'execució del contracte d'assegurança. AXA podrà consultar fitxers comuns emparats en codis de conducta del sector assegurador per a l'elaboració de perfils amb finalitats estadístiques i actuarials necessàries per a la determinació del risc i de la prima del contracte d'assegurança, tant en el moment previ a la seva contractació com durant la seva vigència, en atenció a les seves noves circumstàncies personals o al canvi de la base tècnica actuarials.
• Realització d'enquestes de qualitat o opinió.
o La base de legitimació és l'interès legítim per controlar la qualitat dels serveis i avaluar la satisfacció dels seus clients, AXA podrà adreçar-se a vostè, per qualsevol mitjà o canal que vostè ens hagi autoritzat, per sol·licitar-li la seva valoració sobre els productes i serveis ofertats i/o adquirits i la realització d'anàlisi d'aquesta informació per a la millora dels serveis.
Aquest tractament respon a la necessitat d'adaptar la seva operativa i els productes i serveis oferts a les seves preferències i expectatives amb el compromís d'augmentar la qualitat del servei prestat, per a la qual cosa cal conèixer la seva opinió.
En qualsevol moment, vostè podrà rebutjar donar la seva valoració, com també comunica la seva oposició a ser contactat amb aquesta finalitat.
• Enviament d'informació o publicitat, ofertes i promocions, obsequis i campanyes de fidelització, o qualssevol altres actuacions amb caràcter comercial (inclosa l'elaboració d'un perfil comercial per a aquesta finalitat), a través de correu postal, correu electrònic, telèfon, SMS o altres mitjans electrònics equivalents, sobre els nostres productes i serveis asseguradors propis, com també asseguradors i financers de les entitats Axa Seguros Generales, S.A. de Seguros y Reaseguros, AXA Aurora Vida, S.A. de Seguros y Reaseguros, AXA Pensiones S.A., EGFP, Bidepensión EPSV i Winterthur EPSV. L'enviament de les comunicacions comercials es podrà fer fins i tot una vegada finalitzada la relació comercial si ho autoritza.
o La base de legitimació és l'interès legítim d'AXA per a l'enviament de comunicacions comercials a través de correu postal, correu electrònic, SMS o altres mitjans electrònics equivalents, en aquest sentit, la mateixa Llei de Societat de Serveis d'Informació (en endavant, la "LSSI") permet al prestador l'enviament de comunicacions comercials referents a productes o serveis de la seva pròpia empresa que siguin similars als que inicialment van ser objecte de contractació amb el client.
En tot moment, vostè podrà oposar-se al tractament de les seves dades per a aquesta finalitat, de manera gratuïta, i a cada comunicació electrònica realitzada, vostè es podrà donar de baixa per deixar de rebre aquest tipus de comunicacions. Així mateix, a l'apartat "Drets" d'aquesta Política es descriu el mode de sol·licitar la baixa d'aquest tipus de comunicacions.
o Io Igualment, AXA, en base a l'interès legítim a l'empara de l'article 6.1.f del RGPD, per a la qual cosa s'ha fet una ponderació dels drets fonamentals de l'interessat (dret a la protecció de dades personals, dret a l'honor i a la intimitat personal i familiar) i el propi interès legítim d'AXA, ha conclòs que aquests drets no queden afectats; considerem, a més a més, que, com a client, té una expectativa raonable per tal que li enviem informació comercial que li pot ser d'interès, en base al seu perfil de client, sense que això provoqui una actuació invasiva dels seus drets i interessos. Es procedeix a l'elaboració d'un perfil basat en les seves característiques personals (com ara sexe, edat o dades socioeconòmiques) i la informació obtinguda de les seves accions com a usuari i, especialment, l'adquisició de productes. La informació relativa a seu perfil serà tractada de manera segura i confidencial, i només serà processada als sistemes que analitzen la informació obtinguda de manera automatitzada.
Per altra banda, vostè podrà, en qualsevol moment, manifestar la seva voluntat de no ser objecte d'aquest tractament, i podrà exercir el seu dret a oposar-se'n.
• Elaboració d'un perfil sobre vostè, amb finalitats analítiques, relacionades amb els processos de negoci d'AXA, a partir de la informació proporcionada en el marc del projecte d'assegurança. Aquest procés ens permet conèixer el seu comportament de navegació, prèvia acceptació de la Política de Cookies, comunicar-li, en base al seu perfil d'usuari, les ofertes que poden adaptar-se més bé a vostè, com també disposar de noves variables de tarifació que es poguessin inferir dels seus hàbits de compra i consum per posar en el seu coneixement nous serveis o cobertures vinculats al productes que vostè hagi subscrit, i incloure, per a aquesta darrera finalitat, dades i informació proporcionada per tercers
o La base de legitimació és el consentiment atorgat per vostè, que permet a AXA procedir a l'elaboració de seu perfil basat en les seves característiques personals, informació de la seva navegació, la informació obtinguda referent a les seves necessitats o preferències manifestades per vostè en l'adquisició dels productes i informació obtinguda de tercers, segons els seus hàbits de consum.
Aquesta finalitat respon a la necessitat, en funció de les anàlisis fetes, d'atorgar-li una gestió del producte sol·licitat més ajustada a les seves necessitats reals, inclosa una més bona tarifació i proposta de serveis vinculats al producte subscrit. La informació relativa a seu perfil serà tractada de manera segura i confidencial, i només serà processada als sistemes que analitzen la informació obtinguda de manera automatitzada. .
Per altra banda, vostè podrà, en qualsevol moment, manifestar la seva voluntat de no ser objecte d'aquest tractament, i podrà exercir el seu dret a oposar-se'n.
• En el ramo de salud, ayudar al cliente a localizar su centro médico o especialista más cercano. Para utilizar el servicio de localización del Buscador de Cuadro Médico de Salud, el cliente puede permitir el acceso a su ubicación actual para ofrecerle una lista de los centros médicos más cercanos a su localización en el momento de su solicitud.
o La base de legitimación es el consentimiento otorgado por usted al permitir el acceso a su ubicación de manera voluntaria. Alternativamente, también se le ofrece al cliente acceder al servicio de localización del Buscador de Cuadro Médico de Salud sin necesidad de compartir esta información, insertando manualmente código postal y provincia.
El cliente tendrá la posibilidad acceder a la propia configuración del navegador para deshabilitar dicha función, revocando el permiso otorgado para compartir su ubicación.
2.5 Si vostè és mediador que contacta per canal telefònic en relació amb la gestió i tramitació d'una sol·licitud relacionada amb la seva cartera de clients, que inclou un sinistre corporal, AXA tractarà les dades que faciliti per a les finalitats següents:
• Gestionar i tramitar la seva sol·licitud relacionada amb la seva cartera de clients i, en cas d'un sinistre corporal, per a la seva peritació i liquidació, i la gestió de consultes, queixes i reclamacions.
• Totes les dades que faciliti en la contractació i al llarg de la seva relació amb AXA, incloses les dades de salut per gestionar els possibles sinistres, són necessàries per a la formalització i la gestió del contracte d'assegurances de la seva cartera de clients i els serveis associats. La base legitimadora és la gestió i la formalització del contracte d'assegurança sol·licitat i del qual el client n'és part integrant (article 6.1.b RGPD). Així com el compliment d'obligacions legals, conforme a l'article 6.1.c del RGPD i l'article 8.1 de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals en connexió amb la mateixa normativa del sector assegurador, la Llei 50/1980, de 8 d'octubre, de Contracte d'Assegurança.
2.6 Si vostè és un professional, proveïdor o qualsevol tercer que contacta per canal telefònic en relació amb la gestió i tramitació d'un sinistre corporal, AXA tractarà les dades que faciliti per a les finalitats següents:
• Gestionar i tramitar la seva sol·licitud d'un sinistre corporal, per a la seva peritació i liquidació, i la gestió de consultes, queixes i reclamacions.
• Totes les dades que faciliti en la contractació i al llarg de la seva relació amb AXA, incloses les dades de salut per gestionar els possibles sinistres, són necessàries per a la gestió del contracte d'assegurances del client i els serveis associats. La base legitimadora és la gestió i la formalització del contracte d'assegurança sol·licitat i del qual el client n'és part integrant (article 6.1.b RGPD). Així com el compliment d'obligacions legals, conforme a l'article 6.1.c del RGPD i l'article 8.1 de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals en connexió amb la mateixa normativa del sector assegurador, la Llei 50/1980, de 8 d'octubre, de Contracte d'Assegurança.
2.7 Si vostè és un perjudicat que contacta per canal telefònic en relació amb la gestió i tramitació d'un sinistre corporal, AXA tractarà les dades que faciliti per a les finalitats següents:
• Gestionar i tramitar la seva sol·licitud d'un sinistre corporal, per a la seva peritació i liquidació, i la gestió de consultes, queixes i reclamacions.
• Totes les dades que faciliti en la contractació i al llarg de la seva relació amb AXA, incloses les dades de salut per gestionar els possibles sinistres, són necessàries per a la gestió del contracte d'assegurances del client i els serveis associats. La base legitimadora és la gestió i la formalització del contracte d'assegurança sol·licitat i del qual el client d'AXA n'és part integrant (article 6.1.b RGPD). Com també el compliment d'obligacions legals, conforme a l'article 6.1.c del RGPD i l'article 8.1 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals, en connexió amb la mateixa normativa del sector assegurador, Llei 50/1980, de 8 d'octubre, de Contracte d'Assegurança, Llei 20/2015, de 14 de juliol, d'Ordenació, supervisió i solvència de les entitats asseguradores i reasseguradores i el barem, aprovat per la Llei 35/2015, de 22 de setembre, de reforma del sistema per a la valoració dels danys i perjudicis a les persones en accidents de circulació.
2.8 Si vostè accedeix als edificis d'AXA, AXA tractarà la seva imatge amb la finalitat següent::
• Gestió del control d'accés a l'edifici i altres funcions relacionades amb la vigilància i la seguretat.
o Aquest tractament és necessari per al compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics conferits al responsable del tractament en base a l'article 6.1.e) de RGPD, en connexió amb la Llei 5/2014, de 4 d'abril, de Seguretat Privada;
3. CATEGORIA DE LES DADES
• Dades que vostè ens facilita directament en el formulari o canal telefònic:
Tota la informació continguda en les categories de dades exposades es troba detallada en el procés de tarifació i contractació, en concret:
o Dades identificatives.
o Dades de contacte
o Dades sociodemogràfiques.
o Dades socioculturals.
• Dades que vostè ens facilita a través d'altres canals o vies:
o Dades sobre comportament i interacció entre les parts:
Dades de xarxes socials que vostè hagués facilitat directament a AXA.
Dades de navegació en el web o aplicacions mòbils a través de galetes o altres dispositius d'emmagatzematge i recuperació de dades: informació obtinguda de la navegació que hi faci, en el cas que hagi acceptat l'ús de galetes i tecnologies similars en els seus dispositius.
Dades sobre la interacció i el comportament del client amb la companyia: respostes a enquestes de qualitat, queixes i recomanacions.
Dades sobre les transaccions del client que revelen informació sobre les transaccions financeres, l'historial dels productes i serveis.
• Dades derivades de la relació entre AXA i vostè extreta de fonts de tercers:
o Dades financeres i de situació creditícia: Informació obtinguda de fitxers sobre solvència patrimonial i crèdit.
o Dades de fitxers emparats en codis tipus del sector assegurador.
o Consulta de base de dades de tercers, incloent dades procedents de registres oficials relacionats amb el producte assegurat.
• Addicionalment, segons el ram en què s'hi hagi interessat, AXA tractarà les categories de dades següents:
o Per al ram de la llar
Dades sobre l'habitatge objecte de l'assegurança.
o Per al ram del motor
Dades sobre el vehicle objecte de l'assegurança.
Dades sobre el permís de conduir.
Informació sobre infraccions administratives: consulta de bases de dades de tercers, incloses dades procedents de diaris i butlletins oficials.
Dades de salut en casos de sinistres corporals.
Dades sobre comportament i interacció entre les parts intervinents en un sinistre declarat en la vigència de la pòlissa: Dades de xarxes socials o aquelles que hagi fet manifestament públiques en el marc d'una investigació per a la prevenció del frau.
o Per al ram de la salut
Dades sobre el seu estat de salut.
Datos de geolocalización, únicamente para conocer su ubicación en relación con la finalidad prevista del Buscador de Cuadro Medico de Salud.
o Per al ram de vida
Dades sobre el seu estat de salut.
o Per a l'assegurança d'Incapacitat Laboral Temporal.
Dades sobre el seu estat actual i futur de salut.
o Per a l'assegurança d'assistència en viatge
Dades de salut en casos de sinistres corporals.
4. DESTINATARIS DE LES DADES PERSONALS
4.1. Per a tots els rams.
Les dades personals no seran trameses a tercers, tret dels supòsits següents:
• En tarifació i contractació: prestadors de serveis professionals, com per exemple pèrits, com també altres prestadors de serveis tecnològics, proveïdors de bases de dades, i de serveis derivats de la relació contractual, quan sigui necessari per al compliment del contracte d'assegurança.
• En contractació: Altres entitats asseguradores i reasseguradores per a l'execució i gestió del contracte de coassegurança i reassegurança.
• Als organismes públics o privats relacionats amb el sector assegurador amb finalitats estadístiques i actuarials i de prevenció del frau, per a la selecció de riscos i per a la liquidació de prestacions.
4.2. Per al ram motor, i per al producte de flotes, en el procés de contractació::
Igualment, AXA, de conformitat amb l'habilitació legal continguda a la LOSSEAR, podrà cedir les seves dades als sistemes emparats en codis tipus del sector assegurador, a més dels següents sistemes creats amb les Entitats Asseguradores a través de l'associació empresarial UNESPA:
• AXA comunicarà les dades històriques de les pòlisses i sinistres al Sistema d'Informació Històric d'Assegurances d'Automòbils, del qual és corresponsable del tractament. La seva finalitat és facilitar en el moment la subscripció del contracte informació rigorosa i contrastada de les dades de sinistralitat mitjançant la posada en comú de la informació obtinguda a través de pòlisses i sinistres, dels cinc últims anys, en els termes expressats en la Llei de Responsabilitat Civil i Assegurança en la Circulació de Vehicles de Motor. Per a l'exercici de drets de protecció de dades pot dirigir-se a TIREA, Ctra. Las Rozas a El Escorial Km 0,3 Las Rozas 28231 MADRID. Podrà trobar la resta d'informació de protecció de dades en les webs de UNESPA (www.unespa.es) i TIREA (www.tirea.es)"
• AXA comunicarà les dades històriques de nombre de sinistres relacionats amb la seva assegurança o de sinistres en què Vostè s'ha vist implicat al Sistema d'Informació de Pèrdua Total, Robatori i Incendi, del qual és corresponsable del tractament. La seva finalitat és facilitar la identificació automatitzada de possibles situacions d'anomalia i de risc de frau, cooperar amb les Forces i Cossos de Seguretat en facilitar la recerca de possibles delictes de robatori i estafa, entre altres, relacionats amb els vehicles de motor assegurats; i cooperar amb CENTRE ZARAGOZA, les Forces i Cossos de Seguretat, la Direcció General de Trànsit i l'entitat asseguradora afectada en la identificació i localització dels vehicles robats i indemnitzats. Per a l'exercici de drets de protecció de dades pot dirigir-se a TIREA, Ctra. Las Rozas a El Escorial Km 0,3 Las Rozas 28231 MADRID. Podrà trobar la resta d'informació de protecció de dades en les webs de UNESPA (www.unespa.es) i TIREA (www.tirea.es)"
4.3. Per al ram de llar, i per als productes de comunitats, oficines i comerç en el procés de contractació:
Igualment, AXA, de conformitat amb l'habilitació legal continguda en la LOSSEAR, podrà cedir les seves dades als sistemes emparats en codis tipus del sector assegurador, a més del següent sistema creat amb les Entitats Asseguradores a través de l'associació empresarial UNESPA:
• AXA comunicarà les dades de sinistralitat relacionats amb la seva assegurança i/o el seu sinistre al Sistema d'Informació de prevenció del frau en assegurances de rams diversos, entre els quals està l'assegurança contractada per Vostè o el sinistre en què s'ha vist Vostè implicat, tenint la condició de corresponsable del tractament de l'esmentat Sistema. La seva finalitat és la prevenció i detecció del frau, bé prevenint a l'entitat asseguradora una vegada emesa la pòlissa, bé detectant el frau ja comès en els sinistres declarats. Així mateix, la seva finalitat serà cooperar amb les Forces i Cossos de Seguretat en facilitar la recerca de possibles delictes de robatori i estafa, entre altres, relacionats amb els béns assegurats. Per a l'exercici de drets de protecció de dades pot dirigir-se a TIREA, Ctra. Las Rozas a El Escorial Km 0,3 Las Rozas 28231 MADRID. Podrà trobar la resta d'informació de protecció de dades en les webs de UNESPA (www.unespa.es) i TIREA (www.tirea.es)"
5. TRANSFERÈNCIES INTERNACIONALS DE DADES PERSONALS
L'informem que AXA té aprovades unes Normes Corporatives Vinculants, es tracta d'un estàndard reconegut internacionalment que proporciona una protecció adequada en la gestió de les dades de caràcter personal en l'àmbit d'una companyia multinacional. Aquestes normes han estat aprovades per 16 autoritats de protecció de dades europees, entre elles l'Agència Espanyola de Protecció de Dades. D'una manera més concreta, en aquestes normes s'estableixen unes mesures similars per a la protecció de dades personals obtingudes en el decurs del negoci quan aquestes dates s'hagin de transferir dins de les companyies del Grup. Així mateix, a AXA s'han adoptat uns compromisos en matèria de protecció de dades.
Les seves dades personals podran ser comunicades a destinataris ubicats a països fora de l'Espai Econòmic Europeu, i també a països que no proporcionen un nivell de protecció de dades equivalent al de la Unió Europea. Tanmateix, en aquests casos, aquestes dades seran tractades amb compliment escrupolós de la legislació europea i espanyola, i, així mateix, s'implementaran les garanties que li indiquem tot seguit:
Categoria de destinatari: Entitats del Grup AXA per exemple, AXA Business Services Pvt. Ltd. País: India; Garantía: Normes corporatives vinculants
Categoria de destinatari: Prestadors de serveis tecnològics i de màrqueting País: EEUU; Garantía: Clàusules contractuals tipus, adoptades per la Comissió Europea el 4 de juny de 2021 (Text pertinent als efectes de l'EEE) (2021/914/UE). Les pot consultar aquí
6. DRETS
Com a titular de les dades, i en qualsevol moment, vostè té dret a adreçar-se a AXA, Ejercicio de derechos de privacidad - Atención Cliente, calle Emilio Vargas, 6, 28043 Madrid o a l'adreça de correu electrònic buzon.lopd@axa.es, per exercir els drets següents:
• Dret d'accés
Vostè té dret que AXA l'informi sobre si està tractant o no les seves dades personals, i, en aquest cas, poder accedir a aquestes dades i rebre informació sobre les finalitats per a les quals són tractades, les categories de dades afectades pel tractament, els destinataris als quals es van comunicar les seves dades personals i el termini previst de conservació de les dades, entre altra informació.
• Dret de rectificació i supressió
Vostè té dret a sol·licitar la supressió de dades personals sempre que es compleixin els requisits legals d'aplicació, i la rectificació de les dades inexactes que li concerneixin quan, entre d'altres motius, aquestes ja no siguin necessàries per a les finalitats per a les quals van ser recollides.
• Dret a limitació del tractament
En determinades circumstàncies (per exemple, en cas que el sol·licitant impugni l'exactitud de les seves dades, mentre se'n verifica l'exactitud), vostè pot sol·licitar que es limiti el tractament de les seves dades personals, amb la qual cosa només seran tractades per a l'exercici o defensa de reclamacions.
• Dret de revocació del consentiment
També té dret a revocar el consentiment prestat en qualsevol moment.
• Dret d'oposició total o parcial al tractament.
Vostè té dret a oposar-se al tractament en qualsevol moment, per motius relacionats amb la seva situació particular, en cas que el tractament estigui basat en el nostre interès legítim o en l'interès legítim d'un tercer (inclòs el tractament que tingui per objecte el màrqueting directe i l'elaboració dels perfilats corresponents). En aquest cas, AXA, cessarà en el tractament, tret d'acreditació de motius legítims.
• Dret de portabilitat de les seves dades
Vostè té dret a rebre les dades personals que hagi facilitat a AXA, en un format estructurat, comú i de lectura mecànica, i a poder-los transmetre a un altre responsable del tractament sense que el responsable al qual els hagués facilitat li ho impedeixi, en els supòsits legalment previstos a aquests efectes.
• Decisions individuals automatitzades
Així mateix, a més dels drets esmentats en el context d'aquells tractaments que impliquin l'adopció de decisions automatitzades, inclosa l'elaboració de perfils, vostè té dret a obtenir intervenció humana per part d'AXA, i a expressar el seu punt de vista i a impugnar la decisió.
• Altres
Igualment, quan es transfereixin dades personals a un tercer país o a una organització internacional, tindrà dret a ser informat sobre com es pot accedir o obtenir còpia de les garanties adequades relatives a la transferència.
Per a qualsevol dubte o qüestió addicional sobre l'exercici dels seus drets o, en general, sobre el tractament de les seves dades personals, pot posar-se en contacte amb el nostre Delegat de Protecció de Dades a DPOAXA@axa.es
Finalment, vostè tindrà dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control nacional (Agència Espanyola de Protecció de Dades a C/Jorge Juan, 6. 28001- Madrid o tel. 912 663 517) o autonòmica respectiva.
7. PROCEDÈNCIA
7.1. En fase tarifació
Per a tots els rams:
Juntament amb la informació que vostè ens proporciona directament (per exemple, a través de formularis, sol·licitud de la pòlissa, etc.), obtindrem informació sobre els seus hàbits de navegació en cas que vostè ho consenti. A més a més, accedirem a fitxers sobre la solvència patrimonial i crèdit per obtenir informació sobre la seva solvència. Igualment, consultarem fitxers emparats en codis tipus del sector assegurador amb finalitats d'avaluació de risc i prevenció de frau. Per als rams de la llar i del motor, també obtindrem dades publicades pels registres oficials relacionats amb el producte assegurat.
En cas que les dades facilitades es refereixin a altres persones físiques diferents del Prenedor/Assegurat, l'assegurat manifesta de manera expressa haver-ne informat i obtingut el consentiment previ per al tractament de les seves dades d'acord amb les finalitats previstes a la pòlissa.
Per als rams de salut, vida i motor:
En el cas que les dades es refereixin a altres persones físiques, i en concret a menors d'edat o incapacitats judicialment, si el prenedor/assegurat no és el representant legal del menor o de l'incapacitat judicial, garanteix que disposa del seu consentiment exprés abans de la signatura d'aquest acord.
7.2 En fase de contractació:
Per a tots els rams:
Juntament amb la informació que vostè ens proporciona directament (per exemple, a través de formularis, sol·licitud de la pòlissa, etc.), obtindrem informació sobre els seus hàbits de navegació en línia (amb independència del mitjà utilitzat) en cas que vostè ho consenti. A més a més, accedirem a fitxers sobre la solvència patrimonial i crèdit per obtenir informació sobre la seva solvència. Igualment, consultarem fitxers emparats en codis tipus del sector assegurador amb finalitats d'avaluació de risc i prevenció de frau.
En cas que les dades facilitades es refereixin a altres persones físiques diferents del Prenedor/Assegurat, l'assegurat manifesta de manera expressa haver-ne informat i obtingut el consentiment previ per al tractament de les seves dades d'acord amb les finalitats previstes a la pòlissa.
Per als rams de salut, vida i motor:
En el cas que les dades es refereixin a altres persones físiques, i en concret a menors d'edat o incapacitats judicialment, si el prenedor/assegurat no és el representant legal del menor o de la incapacitat judicial, garanteix que disposa del seu consentiment exprés abans de la signatura d'aquest acord.
Per al ram del motor:
Addicionalment, per al ram del motor obtindrem informació de vostè de les fonts següents:
• Llocs web respecte de les dades fetes manifestament públiques pel sol·licitant (en particular, a les xarxes socials) per a la prevenció del frau.
• Dades relatives a infraccions administratives, publicades a diaris i butlletins oficials, de bases de dades de tercers.
Per als rams de la llar i per a l'assegurança d'Incapacitat Laboral Temporal, també obtindrem dades publicades pels registres oficials relacionats amb el producte assegurat.
8. TERMINIS DE CONSERVACIÓ
AXA conservarà les seves dades personals tractades tot depenent de la fase en què es trobi:
Tarifació. Realització projecte d'assegurança (120 dies des que va efectuar la cotització.)
Tarifació. Consentiment publicitat (2 anys si hagués consentit el tractament per a l'enviament de comunicacions comercials.)
Contractació.(10 anys comptadors des de l'anul·lació de la pòlissa o l'última gestió del sinistre, d'acord amb el termini aplicable en funció de les diferents normatives vigents en matèria de contracte d'assegurança.)
Tot això sense perjudici que aquest termini es pugui ampliar quan vostè ho autoritzi expressament o existeixin tractaments particulars derivats de la relació contractual que segueixin vigents amb posterioritat a aquest termini.
En relació amb les imatges preses pels sistemes de videovigilància, es conservaran durant un mes des de la seva captació, tret de quan haguessin de ser conservades per acreditar la comissió d'actes que atemptin contra la integritat de les persones, béns o instal·lacions.
Última actualització: novembre 2021
Share counters default text